Căutând un post de lucru de ceva timp, vedem aceeași companie cu același post vacant cam de vreo jumate de an. Și ne punem întrebarea: ”Chiar nu s-a găsit?”
Care ar putea fi problemele în neacoperirea postului vacant de foarte mult timp?
– sistem de recrutare defectuos (nu există un recrutor, indecizia acoperirii poziției. Termenul mediu de acoperire a unei poziții (considerate dificile) este de 1,5 luni);
– căutarea unui candidat ideal (aici aș vedea o mare prostie, atât timp cît poziția nu este acoperită din motivul necorespunderii 100% se realizează pierderi care sunt mult mai mari decît în cazul în care s-ar lua o persoană s-ar integra și ar fi instruită);
– neseriozitatea companiei (azi recrutează extern, mâine intern ca să compare candidații);
– au uitat să scoată anunțul.
Candidați ideali nu există, noi îi facem să fie ideali pentru compania noastră.
Comments on: "De ce nu se acoperă un post vacant?" (4)
ai uitat inca o posibilitate: compania realizeaza shortlist pentru eventuale oportunitati multiple pe acest post care ar putea aparea:)
consider ca asta trebuie sa fie scris in anunt, prin urmare este vorba de o formare a unei baze cu potentiali candidati,
respectiv nu poti numi ca “aceasta pozitie nu se acopera”
Din pacate, piata noastra nu e obisnuita cu gandire de long term in ceea ce tine jobul, de aceea probabil si nu apare necesitatea de a scrie in anunt, ci doar a discuta direct in discutie:)
da noi scriem 🙂